Spöken bland annat

Igår hade vi en övernaturlig upplevelse på jobbet, min vän Git och jag. Vi satt och pratade om något som Git har råkat ut för, en mycket personlig och känslig sak, när vi båda kände en påträngande röklukt. Det var ungefär som när någon kommer in efter att ha varit ute och rökt precis, fast ändå inte riktigt. Jag tittade runt omkring oss och såg att ingen rökare var i närheten och ingen hade gått förbi nyligen heller. Vi tittade på varandra och jag sa nåt i stil med: Fan, vad det luktar, men var kommer det i från?Git var också ganska fundersam och vi sniffade lite och jag kom på vad det luktade som, nämligen en jobbarkompis som gick bort strax innan jul! Vi är helt övertygade att hon var där för att ge Git sitt stöd, hon och Git stod varandra väldigt nära när hon levde. Det var ingen obehaglig upplevelse på något sätt, men lite tagen blir man ju i alla fall. Idag var det en annan jobbarkompis som också kände den här röklukten och när jag tänker efter så kan jag ha känt den också. Hon är troligen på jobbet och kollar oss lite, det har ju varit ganska turbulent där den sista tiden. Jag kan bara säga: Du får gärna komma och hälsa på oss och du är saknad.

I övrigt händer det inte så mycket, eller det gör det väl, men vissa saker vill jag inte skriva om här. Det händer ju som sagt en hel del på jobbet, men som läget är så är jag lite försiktig med att skriva om det. En sak kan jag i alla fall berätta om när det gäller jobbet och det är att vi ganska snart (innan semestern) ska flytta till nya lokaler. Det är en sak som skapar oro hos många av mina jobbarkompisar och därigenom blir det en del konflikter och en hel del tjafs. Att vi har väldigt lite att göra just nu är ju också något som gör att folk har ”tid” till att reta sig på saker som de annars inte skulle reta sig på och, vips, så blir det onödigt tjafs.

Nu över till nåt helt annat. Jag har tagit bort mitt konto på Facebook idag. Eller rättare sagt jag har inaktiverat kontot och om jag inte går in där inom 14 dagar så tas kontot bort. Min kära gubbe har letat upp en länk till att ta bort kontot helt och det ser ju ut som om den funkade. Om någon vill testa så finns den här.

Sköt om er, vi hörs!

8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. litbo
    Feb 11, 2010 @ 22:19:13

    Hej
    Ja övernaturligt visst finns det tveka aldrig om det jag vet. Visst kan det vara mycket tjafs när man har lite att göra.Så är det nästan alltid.Klart att man får tänka på vad man skriver,storebror ser allt.
    kramiz på dej vi höres,synes pözzzz

  2. hassedotter
    Feb 12, 2010 @ 17:11:21

    Jag har nog aldrig tvekat när det gäller det övernaturliga, har upplevt lite för mycket för det…
    Det är nog inte så mycket storebror som storasyster jag bekymrar mig om… (och jag menar inte dig, Christel…)
    Puss på dig!

  3. Christel
    Feb 12, 2010 @ 17:35:09

    Ja, det övernaturliga har både du och jag upplevt lite för mycket av för att avfärda. Vi har ju varit med om en del tillsammans vad det gäller sånt.

    (Trodde inte det var mig du menade heller…)

  4. hassedotter
    Feb 12, 2010 @ 17:38:11

    Vi har det, ja…
    (Vilken tur!)
    Kram!

  5. git
    Feb 13, 2010 @ 23:27:04

    det är skönt att veta att dom på andra sidan finns med oss. min vän git värmde, tack jag tycker om dig med kram

  6. Pia
    Feb 14, 2010 @ 14:32:34

    Härlig upplevelse! Har själv haft kontakt med flera av mina nära som befinner sig på andra sidan. Det är trösterikt, tycker jag. Tror fullt o fast på att man lever liv efter liv.
    Varför har du stängt kontot på FB? Något spec som hänt eller?
    Det finns mycket skit där, men jag uppskattar att se var mina vänner finns och hitta gamla vänner igen.

  7. hassedotter
    Feb 14, 2010 @ 14:43:58

    Vad skulle jag annars kallat dig, du är en av mina absolut bästa vänner, glöm aldrig det! Kram på dig!

  8. hassedotter
    Feb 14, 2010 @ 14:50:17

    Javisst är det trösterikt på något sätt och man känner ju om en närvaro är god eller inte, det är väl därför jag inte blir rädd när man upplever sånt här.
    Jag har så mycket annat tjafs runt omkring mig just nu att jag helt enkelt inte orkar med tjafs på FB också. Tyvärr är FB lite av ett gift, att smygtitta på vad andra har skrivit är ju väldigt beroendeframkallande och har man då vissa vänner som är överdramatiska och ljuger om allt så blir det lätt tjafs när man säger som det är och det orkar jag inte med. Men visst är FB bra till att hitta vänner som man tappat bort på vägen, men jag är ju inte omöjlig att hitta för dem som vill hitta mig i övrigt heller…

Kommentera

