Tvättstuga

Ibland hatar jag att bo i lägenhet och en av de gångerna är när man ska ner i tvättstugan för att tvätta. Inte för att tvätta är så jobbigt egentligen utan för att folk inte kan rengöra tvättmedelsfacken efter sig. Jag blir lika vansinnig varje gång jag tittar och ser allt jävla tvättmedel som finns kvar i facken. Grejen är att jag är allergisk mot de flesta tvättmedlen som är billiga och som folk därför använder. Och inte bara använder, utan överdoserar så inåt helvete!

Gissa om jag tycker det är kul att stå och skrubba tvättmedelsfacken rena efter folk som inte klarar av att göra det själva. Nä, det tycker jag definitivt inte! Dessutom dröjer det cirka två minuter innan det börjar klia på händerna av skiten, även om jag tvättar av mig på en gång. Kul…inte!

Ni får ursäkta att jag är lite tvär idag, jag är asförkyld och därför extra gnällig. Jag orkar liksom ingenting känns det som. Jag får väl krypa in under filten i fåtöljen och göra just ingenting resten av kvällen. Ska nog fixa till lite honungsvatten, behöver kurera halsen för min röst håller på att lägga av.

Nä, nu är det slutgnällt för idag, mina vänner.

Sköt om er!

10 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Mange (Knudan)
    Jan 26, 2010 @ 20:08:05

    Älskling! så du tar i idag. Men men jag förstår dig, det är ett jäla ofog att inte kunna städa eller överhuvudtaget inte bry sig.
    Krya på sig min darling så vi kan ta en svängom i vardagsrummet till tonerna av Sjösala vals 🙂

  2. hassedotter
    Jan 26, 2010 @ 20:46:22

    Ja, du vet ju hur jag brukar gorma om städningen.
    Jaså, du har lärt dig att dansa vals du? 😀 Puss

  3. litbo
    Jan 27, 2010 @ 23:07:05

    Haha det skulle jag vilja se er dansa vals
    kramiz på er

  4. hassedotter
    Jan 28, 2010 @ 10:48:22

    Det hade inte sett klokt ut! Det kan jag lova! Kram

  5. git
    Jan 28, 2010 @ 18:13:34

    ni två har roligt på ert möte …..kram

  6. hassedotter
    Jan 28, 2010 @ 19:03:41

    Japp! Kram på dig, jag saknar dig!

  7. Pia
    Jan 30, 2010 @ 15:29:57

    Åh shit.. är det såna saker som jag ska börja oroa mig för nu? Vi ska nämligen sälja vårt hus och köpa en lägenhet. Hmm, bäst att köpa en egen tvättmaskin också! 😉
    Hoppas du kryat på dig!!

  8. hassedotter
    Jan 30, 2010 @ 17:03:31

    Ja, det är lite bökigt det där med tvätten ibland. Jag kan ju rekomendera dig att köpa en egen tvättmaskin om du är allergisk. Jag funderar allvarligt på att köpa mig en egen.
    Jodå, lite bättre är jag, inte helt hundra men jag överlever nog… 🙂

  9. Catta
    Feb 01, 2010 @ 20:05:08

    Tror att ni liknar tomteparet som ni fick i julklapp 😀

  10. hassedotter
    Feb 01, 2010 @ 20:36:39

    Vissa likheter finns nog…

Kommentera

