Facebook

Ni har säkert läst om att grupper på Facebook byter namn och helt plötsligt är man med i nån grupp som man inte har valt att vara med i. Ofta byts namn från något vardagligt till något som har med pedofiler eller sex på ett eller annat sätt att göra. Vem vill bli utpekad som pedofil, prostituerad eller incestoffer? Inget man vill skylta med ens om det vore sant… Frågan är ju vad en människa får ut av att göra så här? Och vad är det för folk som tycker att det är roligt att göra det? Tror ju knappast någon som gör en sån här grej tänker på vad de utsätter vanligt folk för.

Jag blev själv utsatt för det och igår fick jag en varning av min syrra som hade sett på min profil att jag var med i en grupp som plötsligt hade bytt namn. Gruppen hette ursprungligen ”Tjejerna mot killarna, först till 100 000 användare” och det stod att det handlade om nån vadslagning om att samla 100 000 medlemmar först. En kul grej som även jag  föll för. Igår (tror jag) bytte gruppen namn till ”Vi som har sex med våra föräldrar” istället. Kul när ens vänner läser det i ens profil… Tack och lov så togs gruppen bort i natt, men i min profil fanns gruppen fortfarande kvar ett bra tag därefter. Gud vet hur många som har sett det när det stod där…

Jag tar inte så illa vid mig av sånt här om jag ska vara ärlig, men det finns ju många som hade tagit väldigt illa vid sig av att se nåt sånt skrivet om sig. Det kan ju faktiskt rasera en hel tillvaro för en del personer. Tänk om du faktiskt hade varit utsatt för sexuella övergrepp av dina föräldrar och kanske har försökt att gå vidare med ditt liv och råkar ut för något sånt här. Det hade nog inte varit så kul.

Jag tycker att det är för jävligt att roa sig på andras bekostnad på det här sättet och DET tar jag illa vid mig av!

Jag har väl alltid tyckt att Facebook är ganska tramsigt, men något bra har faktiskt Facebook bidragit till ändå. Jag lyckades hitta min gamla barndomsvän som blev glad av att jag hörde av mig. I övrigt ser jag bara Facebook som ett tidsfördriv.

Ha det bra, vi hörs!

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. HDR-fotografen
    Jan 16, 2010 @ 01:31:01

    Facebook verkar mest vara ett otyg. Iaf för de ovana.

  2. hassedotter
    Jan 16, 2010 @ 11:56:01

    Så sant. Jag funderar starkt att gå ur eller sluta använda Facebook i alla fall, för att gå ur är ju inte helt lätt heller…
    Välkommen till min blogg och välkommen att titta in igen!

  3. Pia
    Jan 20, 2010 @ 13:49:17

    Det är för jävligt, rent ut sagt, när folk håller på och byter namn på grupper så där.. Jag har tagit bort mig från alla grupper, förutom de som jag vet är seriösa(känner dem).. FB har en massa skit för sig och jag ignorerar allt annat utom att se statusen på mina vänner. Jag har oxå hittat massor av gamla kompisar och dessutom flera av mina bloggvänner också, det sistnämnda är riktigt roligt. 😮

  4. hassedotter
    Jan 20, 2010 @ 17:55:50

    Jo, det är ju inte bara skit med Facebook, men jag tycker det är för mycket trams där. Jag håller NOGA koll på mina grupper där nu så jag slipper bli utsatt för sånt här igen, men jag funderar på att gå ur alla grupper faktiskt.

Kommentera

