Vinterpromenad

Jag och gubben var ute och gick en runda i dag och jag passade på att ta en del kort. Man måste ju se till att föreviga ögonblicken som ges. Jag menar, det är ju inte så ofta det verkligen är vinter här i Skåne…

Här kommer lite bilder från vår promenad:S5030006a

S5030007a

Stackars ankor, dom fryser…S5030019a

En mycket vintrig bänk:S5030020a

En vacker vy från ett vintrigt Broby: S5030017a

Fontänen har frusit:S5030025a

Det var verkligen härligt ute, ungefär -5 ° och lite vind, men inte så mycket att det blev för kallt. Det gäller ju att klä sig rätt bara. Jag är riktigt trött på alla som gnäller om att det är kallt! Det ÄR ju faktiskt vinter och mig veterligen ska det inte vara 20° varmt då. Nåja, gnällspikar finns det ju alltid…

Ha det bra, vi hörs!

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Realisten
    Jan 10, 2010 @ 00:03:28

    Härliga vinterbilder!
    Och att jag håller med dig om det där gnället över kylan vet du ju redan. 🙂

  2. git
    Jan 10, 2010 @ 11:00:49

    det ser underbart ut, fint med snö.och i dag är det bara en minus

  3. hassedotter
    Jan 10, 2010 @ 11:07:26

    Ja, visst ser det härligt ut! Tyvärr är det inte så kallt idag, men jag hoppas vintern håller i sig ett tag till.

  4. Pia
    Jan 10, 2010 @ 19:13:35

    Tjusiga bilder!! Jag älskar den här vintern. Här har vi ca 80 cm fluffig, vit härlig snö och graderna har varit mellan -15 och -25, men idag hade vi rena vårvädret med -5 och strålande sol!!

  5. hassedotter
    Jan 10, 2010 @ 20:08:12

    Här är det så klart inte riktigt så mycket snö, bara ca 15 cm, men det är härligt ändå. Vi har haft ner emot -10 grader, men just nu ligger det på ca -3 bara. Men jag håller med dig, jag älskar verkligen den här vintern jag med!

Kommentera

