Slut på ledigheten

Imorgon börjar allvaret igen. Bara tanken på att klockan kommer att ringa kvart i sex känns helt sanslös. Nåja, på nåt sätt ska jag nog orka stiga upp och asa iväg mig till jobbet imorgon…

Det har varit väldigt skönt att vara ledig ett tag, men om sanningen ska fram så mår man nog bättre när man jobbar och har rutiner. Visst har man vissa rutiner när man är ledig, men jag har en förmåga att vända på dygnet väldigt fort. Jag har alltid varit mycket morgontrött så det blir gärna att man sover alldeles för länge på förmiddagen för att kroppen ska må bra av det.

Det bästa med att börja jobba på en torsdag är ju i alla fall att man bara jobbar två dagar och sen är man ledig igen, inte helt fel. Lite mjukstart på jobbåret…

Ska bli kul att träffa jobbarkompisarna igen också, har inte sett röken av nån av dom förutom Pia.

Ska försöka att lägga mig i vettig tid i kväll så jag inte är helt död när klockan ringer imorgon, men jag vet ju att jag kommer att ha ett helvete att somna, som alltid efter en längre ledighet. Men det är väl smällar man får ta…

Sköt om er, vi hörs!

PS. Det har snöat här till och från i ca två dygn, så nu har vi vinter här också. Härligt!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. litbo
    Jan 06, 2010 @ 22:43:41

    Hej Gumman
    Usch ja tur jag har nån ledig dag till.Fast när jag tänker efter,så ska jag ju oxå upp tidigt imorn.Jag ska ju på begravningen,men innan dess ska jag upp en runda på avd men vi höres kramiz

  2. Christel
    Jan 06, 2010 @ 23:22:58

    Det var onekligen liite segt att komma upp i måndags som var min första arbetsdag sedan den 22 december. Visst har det varit skönt med ledighet, men jag har ju samma förmåga som du att vända på dygnet.

    Det har snöat nästan konstant här sedan nyårskvällen. Har nog kommit närmare 2 dm snö sedan dess och då hade vi redan ca 2 dm, så här är det verkligen vinter. Dessutom har temperaturen pendlat mellan -5 och -16 hela tiden, så det har varit och är fortfarande rejält kallt. Men det är ju så det ska vara så här års, så jag klagar inte. Säger som du: Härligt! och kul att ni har riktig vinter där nere också, det är ju lite mer ovanligt…

Kommentera

