Nytt år, nya tag

Jaha, nu när det är ett nytt år så ska man ju börja med en massa nya goda vanor har jag hört. Jag ger inga nyårslöften, men redan innan nyår så bestämde jag mig för att börja röra mig mer. Jag kan inte skryta med att jag har gjort så hemskt mycket det här året, men jag har lovat mig själv att börja simma två gånger i veckan. Nu väntar jag bara på att simhallen ska öppna igen efter jullovet och sen ska jag börja simma tisdagar och torsdagar. Till och med gubben har lovat att han också ska följa med och jag kan ju bara hoppas att han gör det, för han har riktigt dålig kondis. Min kondis är inte så himla bra heller men i jämförelse med hans så är min superbra och det vill inte säga lite…

Jag vet att jag har lovat nån gång att jag skulle ta tag i mitt liv och börja motionera, men sen har det inte blivit så mycket av det. Jag har helt enkelt inte orkat dra hela lasset själv utan någon hjälp ifrån min gubbe. Han har väl lite halvhjärtat lovat att han ska hjälpa till och få mig på fötter och pusha när det behövs, men han har alltid struntat i det och ansett att det har varit mitt problem och inte hans. I och med alla konflikter som vi har haft under året så har jag inte pallat att be om hjälp någon annanstans ifrån heller, jag har haft fullt upp med att hålla ihop mig själv någotsånär så att jag inte skulle braka ihop fullständigt.

Ni som inte känner mig tycker kanske att mitt liv verkar vara ganska problemfritt och det är väl mest mitt ”fel” att ni tror det, eftersom jag ju faktiskt inte har skrivit så mycket om vad som har hänt här hemma. Mina nära vänner vet dock sanningen. Och så kommer det att fortsätta. Vissa saker är för privata och det rör ju inte bara mig utan även min gubbe.

Nåja, vi ÄR på väg mot en bättre framtid, jag och gubben.

Ha nu det bra, vi hörs!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. litbo
    Jan 04, 2010 @ 11:23:19

    Hej gumman
    Motion det är inte fel säger många.Men som du säger någon måste sparka igång en.Så du ska simma tis-tors,tis vet jag ej kanske tors kan jag nog följa med tror jag.Allt beror på dansen var jag går och vilka dagar,men det kan vi prata om sen.Nu ska jag få ha lilla Vilmer ett par tim själv
    så jag har inte tid mer.Kramizar

  2. hassedotter
    Jan 04, 2010 @ 11:37:14

    Hej vännen!
    Du är välkommen att följa med om du kan.
    Kram!

Kommentera

