Årets sista dag

Då var det dags att säga adjö till 2009 och hälsa 2010 välkommen i stället. Och detta gör jag med en liten resumé av 2009.

Det har varit mycket upp och ner det här året och mycket har ni kunnat läsa om här på min blogg, men naturligtvis finns det saker som jag inte har skrivit om, eftersom det är för privat. En av de sakerna är mitt liv tillsammans med min gubbe och alla de slag som har utkämpats här hemma. Orsakerna kommer jag inte att gå in  på här, men jag kan ju säga att mitt liv på hemmaplan just nu är mycket bättre än det har varit tidigare det här året. Ni som känner mig väl vet vad jag menar. Men samtidigt har jag inte pustat ut ännu, jag går nog bara och väntar på vissa bakslag. Frågan är nog vad som händer då…

En av de största sakerna som har hänt mig eller som jag har gjort i år är nog när jag skrev om vad jag tyckte om ICA och deras uttalande om samarbetet med  bland annat Samhall och responsen på det. Jag har sällan varit så stolt som då, kan jag ju lugnt säga. Att man verkligen kan påverka ett så stort företag som ICA (och även Samhall) bara genom att skriva vad man tycker är en helt otrolig känsla och dessutom kändes det en smula overkligt.

Samhall ja, som ni har fått läsa så finns det alltid saker att försöka göra bättre på det företaget, men jag är trots allt stolt över att jobba på Samhall och jag gör vad jag kan för att få folk att förstå hur det är att jobba där och jag hoppas att jag får mina läsare att ändra sin uppfattning (till det bättre) om Samhall. Visst finns det problem, men, va fan, problem är till för att lösas!

Jag och Pia har varit ute och dansat en del och det hoppas (vet) jag att vi kommer att fortsätta med. Pia är för övrigt en av mina absolut bästa vänner! Jag har kanske inte jättemånga riktigt bra vänner, men dom jag har ställer upp till 100% för mig och jag tror att jag gör detsamma för dom.

Jag vet att det är en hel del till som jag skulle kunna ta upp här, men för er som är nya här så kan jag bara be er att läsa igenom min blogg och då får ni i alla fall en någorlunda bild av hur mitt liv ser ut.

Det var en liten sammanfattning om mitt liv 2009, både upp och ner har det ju varit. Jag hoppas att jag slipper en del av dalarna 2010, men jag är dock realist och tror ju inte att mitt liv helt plötsligt ska bli en dans på rosor…

Nu återstår det väl bara att önska er alla ett gott nytt år och ta det lugnt i kväll! Här blir det god mat och film ikväll, en lugn och skön nyårsafton alltså.

Gott Nytt År!
8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Magnus Johansson
    Dec 31, 2009 @ 15:46:52

    Älsklingen min. Visst har jag haft ett eller annat bakslag men jag försöker ska du veta. Det finns bara en som du och en som du vill man ju inte mista. Jag älskar dig av hela mitt hjärta!
    Nu får vi blicka framåt istället för bakåt på gamla synder, 2010 får bli startskottet för oss båda.
    Kram på dig Monica!

  2. hassedotter
    Dec 31, 2009 @ 15:50:08

    Jag vet att du försöker och jag hoppas verkligen att det är nu som det ska funka.
    Håller med dig, vi börjar om nu och tar en dag i taget. Och jag vet att det bara finns en som jag och tur är väl det… 😉
    Puss och kram, jag älskar dig!

  3. git
    Jan 01, 2010 @ 19:24:20

    hej på er.jag vet att ni kommer att få ett mycket bra år tillsammans.kram på er

  4. hassedotter
    Jan 01, 2010 @ 20:34:30

    Hej min vän!
    Tack för att du tror på oss och håller tummarna.
    Kram på dig med!

  5. litbo
    Jan 02, 2010 @ 00:14:22

    Klart att det kommer att bli ett bättre år för er jag håller tummarna tar även hjälp av tårna många kramizar

  6. hassedotter
    Jan 02, 2010 @ 11:59:32

    Tack! Jag visste väl att jag kunde lita på dig, gumman…
    Kram på dig!

  7. Pia
    Jan 03, 2010 @ 13:36:24

    Sv: Ja, det är härligt vinterväder här, i motsats till hur det brukar vara.. Snö, regn, is, snö, regn, is!!! Men visst hade ni en vit jul.. har för mig att hela landet var vitt då!!
    Jag vet ju inte vad era problem handlar om, men jag har haft lite trubbel även i min relation till maken.. Jag hoppas oxå på ett 2010 med positiva förändringar! Lycka till önskar jag er båda!

  8. hassedotter
    Jan 03, 2010 @ 14:21:51

    Jodå, det var snö på julen, fast det började töa på julaftonen.
    Jo, men trubbel med gubben kan man väl förvänta sig att man ska ha, allt är väl inte solsken hela tiden. Dock tror jag att många av våra problem är lösta, i alla fall för tillfället.
    Jag önskar dig också all lycka!

Kommentera

