Mellandagsrea

Tänkte på det här med mellandagsrean. Konstigt att det kan vara sån trängsel på stan INNAN jul och sen är det ännu värre EFTER jul under mellandagsrean. Var får folk alla pengar ifrån? Jag har ju hört nåt om att det är nån kris i Sverige och att vi svenskar har det så dåligt ekonomiskt, men ärligt talat så kan man ju undra hur det står till egentligen…

I år, liksom alla andra år, slog julhandeln nya försäljningsrekord. Konstigt, med tanke på att folk påstår att dom har så dåligt ställt… Var får folk pengarna ifrån? Handlar de flesta på kredit, eller? Jag anser att man inte kan börja gnälla sen om att man inte har råd att betala alla dyra krediter om man inte tänker efter före man handlar. Tack och lov (jo, faktiskt) att jag inte kan handla på kredit, eftersom jag inte är kreditvärdig. Jag tror inte att jag hade handlat på kredit i alla fall, men, visst, man vet ju aldrig. Jag handlar inte om jag inte har råd till det helt enkelt.

Sen fattar jag inte hur man kan handla så mycket skit bara för att det är ”billigt”. Ofta är det ju faktiskt inte så billigt som man tror att handla på rean. Kollar man upp priserna så märker man att det fuskas en hel del med vad varorna kostar i normala fall. Men, men, det är lätt att falla för frestelser.

Ha det bra, vi hörs!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. litbo
    Dec 28, 2009 @ 16:41:01

    Hej gumman
    Och god fortsättning.Jaaa var får folk pengar ifrån det kan man undra?Jag råder dej åk inte in.Jag försökte ta mej in till busstorget med Thammy, kön var ju ute på motorvägen.Jag undrade vart allt folk kom ifrån.Folk är som hulliganer i butikerna,verkar som dom aldrig sen saker förr.Huajamej jag ska inte handla nu iaf kramizar hälsa k

  2. hassedotter
    Dec 28, 2009 @ 17:51:56

    Nä, jag tror nog jag ska hålla mig i Broby…
    Kram på dig!

Kommentera

