Julen

Jaha, då har man alltså överlevt julafton med sinnena i behåll i år också…

Jag har haft en mycket trevlig och lugn julafton tillsammans med min kära gubbe. Inget tjafs om nånting och både jag och gubben var nöjda med våra julklappar. Massor med god mat blev det ju förstås också…

Jag har tydligen varit riktigt snäll i år i alla fall, för jag fick vad jag önskade (beställde…) av gubben, alltså parfym och varma sockar. Jag fick ett presentkort på Kappahl och badankor (!) också av honom. Av mamma fick vi handdukar, en pläd, en lampa, en matta, en batteridriven pennvässare och världens häftigaste dansande tomtar. Gubben fick böcker, en trummande tomte till datorn och tomtar av mig. Sen fick jag lite choklad av en jobbarkompis och en grön väska av en annan. Jag är mycket nöjd med mina julklappar i alla fall.

Sen måste jag förstås tacka för alla julhälsningar som jag har fått, så TACK!

Ikväll blir det dans i Valje med Pia. Kan nog behövas efter all julmat man har krängt i sig…

Ha nu en fortsatt trevlig  julhelg!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Magnus Johansson
    Dec 25, 2009 @ 15:18:26

    Tack själv min kära hustru för en trevlig afton i lugnets tecken. Är också nöjd med mina klappar. Nu har du ju sällskap i badet för vi får ju inte plats bägge. skulle köpt nåt annant som sällskap som är roligare men hittade inget.

  2. hassedotter
    Dec 25, 2009 @ 15:53:20

    Jodå, vi får nog plats även om det blir trångt…
    Kram och tack!

Kommentera

