Julpyssel

Hej igen!

Den här helgen är det julpyssel som gäller och då menar jag inte klippa och klistra utan pynta hemmet, klä granen och fixa julbak och julmat. Än så länge har jag inte börjat med maten och baket, men det är fullt julpyntat här hemma i alla fall. Idag har jag planerat att baka mjuk pepparkaka och göra pepparkaksdeg, eventuellt blir det köttbullar senare också.

Just nu känns det riktigt mysigt med allt julstök, det blir bara bättre av att det är kallt och snö ute. Kan inte tänka mig nåt annat som ger mig julstämning som det!

Här kommer lite bilder på vårt juliga hem:Julgran

Tomtebord

Och till sist en bild på min fina julkrubba. Jag är mycket glad att jag har den här krubban, eftersom min pappa byggde den när han gick i skolan. Ni kanske förstår att den är speciell för mig…Julkrubba

Nä, nu ska jag skriva julkort!

Ha det bra, vi hörs!

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. litbo
    Dec 20, 2009 @ 22:17:25

    Hej gumman
    Vilken fin gran du har.Jag förstår att julkrubban betyder för dig den är jättefin.Pepparkaka jamig jag bara älskar sån, gör du en till mej me?Jag håller med att det känns lite juligt nu,med all snö. Hälsa han du vet fast vet ej om man vågar säga nåt mer kramiz iaf.

  2. hassedotter
    Dec 21, 2009 @ 20:04:12

    Tack!
    Du ska få pepparkaka, men du får vänta tills på juldan. Vi ses då! Ha nu en riktigt skön jul och sköt om dig!
    Jag ska hälsa… 😉

  3. Magnus johansson
    Dec 21, 2009 @ 20:14:03

    Pia din gamle galosch. Visst vågar du säga både det ena och andra. Vad kan jag säga förutom förlåt.
    du är min frus bästa vän och du betyder väldigt mycket för mig med även om det kan bli åt h-e fel ibland.
    Kramiz från ”knudan” som är ett ganska charmigt nickname faktiskt.

Kommentera

