JAAAA!

Kommer ni ihåg vad jag skrev om ICA häromdagen? Tydligen har det gjort nytta i alla fall eftersom hela texten på ICA:s hemsida är ändrad. Så här låter det nu bland annat:

”För att åstadkomma förändring har vi tagit initiativ till ett projekt som kommer att drivas under tre år med start 2009. Projektet har vi valt att kalla ”Vi kan mer” och är en satsning från ICA och ICA-handlarnas Förbund för att ge ett stort antal människor med funktionsnedsättning möjlighet till sysselsättning i ICA-butikerna. Ambitionen är att rekrytera mellan 500 och 1 000 personer de närmaste tre åren. ”

Kul att man har nåt inflytande! (Tack också till Håkan Tenelius, presschef på Samhall, som ju har lyssnat på mig.)

Min dag är komplett!

Ha det bra, vi hörs!

 

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. litbo
    Dec 15, 2009 @ 18:49:49

    Japp där ser du, det går att förändra.Det finns folk som lyssnar,läser. Din röst-dina ord är även något. Klart att Håkan ska ha en eloge kramiz

  2. git
    Dec 15, 2009 @ 19:17:36

    det finns en gud eller är det tomten tro

  3. hassedotter
    Dec 15, 2009 @ 20:05:50

    Klart att det går att förändra saker, men man blir allt lite överraskad….

  4. hassedotter
    Dec 15, 2009 @ 20:07:03

    Jag tror nog varken på tomten eller gud, i detta fallet har jag nog mig själv och Håkan att tacka…

  5. Håkan Tenelius
    Dec 16, 2009 @ 08:35:29

    Det var ju du som slog larm, så det är dig vi ska tacka. Utmärkt med granskande och uppmärksamma bloggare som förstår Samhall och slår ner på fördomarna!

  6. hassedotter
    Dec 16, 2009 @ 17:33:22

    Nu rodnar jag nästan! 🙂
    Tack för dina värmande ord och du kan vara säker på att jag kommer att skriva om Samhall fler gånger, framför allt när det är något jag tycker är fel.

Kommentera

