Helgen som varit

Jaha, då var det måndag igen… (Känns som om jag har skrivit det förr…)

Helgen har jag spenderat i Linderöd hos mamma. Det var nämligen dags att stycka julgrisen. Varje år köper vi en halv gris av mammas gubbe Gert. Han brukar köpa hem några grisar under sommaren för att föda upp dem tills det är dags för julgrisen. Man vet verkligen vad det är man äter när man köper gris på det sättet. Man behöver ju inte undra om grisarna har haft det bra eller vad dom har fått att äta, för jag vet ju att dom är uppfödda på ett bra sätt. Dessutom betalar vi bara 20 kronor kilot, billigare är svårt att få!

Igår var det ju Lucia, men jag lyckades inte se en enda Lucia igår! Gert tyckte att mamma kunde gå Lucia för oss, men hon ville inte det. Synd, för jag har aldrig sett mamma som Lucia… Min bror var också hos mamma och fixade med sin gris, så jag fick skjuts hem av honom.

Idag har jag varit på möte med Ungdomskommitén på avdelningen hela dagen. Andra avdelningars ungdomsansvariga var också inbjudna, men bara en från Helsingborgsavdelningen dök upp plus en från centrala ungdomskommitén, alltså från förbundets ungdomskommité. Lite dålig stil med tanke på att många av de tillfrågade hade varit väldigt entusiastiska när de träffades på en kurs för ett tag sen och för att väldigt få av dem ens hade svarat på kallelsen till mötet. Slappt!

Imorgon ska jag på jullunch med avdelningen, ska bli trevligt! Sen på onsdag har vi styrelsemöte med klubben, så den här veckan blir det inte mycket jobbat…

Ha det bra, vi hörs!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. litbo
    Dec 14, 2009 @ 22:33:33

    Hej Gumman
    Då har du haft en trevlig och lugn helg då.Det behövs ibland.Jaha och du missa lucia,det gjorde inte jag lilla Daniella försökte lussa för mej,det var så gulligt så.Ja det vill jag lova de var billigt kött.Håller med att det är dålig stil på vissa avd men men det får vi nog räkna med.Japp jullunch de e götttt… kramiz

  2. hassedotter
    Dec 15, 2009 @ 17:24:12

    Japp, det har varit skönt. Jag kan tänka mig att Daniella var ursöt som Lucia, hon är go den ungen!
    Kram på dig!

Kommentera

