Julmarknad på Liseberg

Igår var jag på Lisebergs julmarknad tillsammans med mamma och gubben. Det var IF Metall som hade ordnat resan. Vi hade en mycket trevlig dag där, men jag handlade inte så mycket. Inte för att det inte fanns nåt, utan för att det inte var något som jag ville ha egentligen. Det jag köpte var en berlock i form av ett glashjärta, tre munblåsta små klockor i glas och några tomtar. Ja, jag köpte ju hemlagad fudge också, mycket gott! Vi var och åt på Tyrolen också och där har dom verkligen god mat, men det är oftast så himla mycket folk så det blir lite stökigt och högljutt där.

Jag har lite stillestånd när det gäller vad jag ska skriva, så ni får hålla till godo med lite bilder istället.

Rulltrappan Så här mysigt hade dom gjort i rulltrappan upp till tornet.

Lite bilder från tomtelandet.Tomte på gris

Tomtebebis2

Tomteskafferi

Tomtefar fanns ju naturligtvis på plats redo för att ta emot önskelistor.Tomtefar och tomtemor

En himla massa lampor fanns det ju också…Gångbro

Träd

Slänggungan

Sagoslottet

Ha det bra, vi hörs!

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Magnus Johansson
    Dec 06, 2009 @ 20:14:02

    Tack för en trevlig dag min älskling. Visst var det fantastiskt och inte blev det sämre när vi sprang på gamlan Pia med familj 🙂

  2. hassedotter
    Dec 06, 2009 @ 20:20:07

    Tack själv!
    Det är alltid kul att springa på Pia med familj och vänner.
    Puss på dig!

  3. litbo
    Dec 06, 2009 @ 21:34:37

    Haha gamla Pia.Ja det är jag det din lilla knuda.Hej Gumman kul att se dej, och det vet du .Jag hade oxå kul. Vissa blev lite sura , men men det är sånt som händer. Jag hade lite tur med chockladhjulen sådär ca 10 kg bara vi höres på jobb puss kramiz

  4. hassedotter
    Dec 06, 2009 @ 22:01:15

    Ja, att du skulle vinna ”lite” choklad var väldigt oväntat…:-) Trist att en del ska bli sura, men så är det ju alltid.
    Puss och kram!

Kommentera

