Första advent

Jaha, då var det alltså första advent. En dag i stilla ro och mys med tända ljus. Gå på julskyltningen kanske. Eller, nä… Inte hos fru Svensson i alla fall. Fast jag kan ju inte skylla på nån annan än mig själv… Är det nu så att nämda fru inte får tummarna ur röven förrän idag, så får hon ju skylla sig själv.

Jag har putsat fönster, plockat ner gardiner, strukit nya gardiner, satt upp gardiner, tvättat och installerat en ny skrivare idag. Varför ska man alltid vänta tills i sista sekunden? Gubben har satt upp adventljusstakar och hängt upp adventstjärnor, så han har väl gjort lite i alla fall… I övrigt har han mest blivit kommenderad av mig. När tvätten väl är färdig så tänker jag inte göra ett dugg mer i dag!

Igår var vi i stan och storhandlade och småhandlade lite också. Jag köpte bland annat ett par vinterskor och ett par högklackade skor. De högklackade fick jag extremt billigt, bara 44,55 kronor! Ordinarie pris var 349 kronor, men clubpriset var 99 kronor. Eftersom jag köpte ett par skor till så fick jag halva priset på dom som var billigast. Jag hade dessutom 10% rabatt eftersom det var mitt första köp med clubkortet. Jag fick två par skor för bara 358,50 kronor. Det är inte fy skam minsann!

Ha det bra, vi hörs!

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. litbo
    Nov 29, 2009 @ 22:09:00

    Julpynt
    Usch usch ibland bara trött.Det är inte nån julstämning, första advent. Håller med att det är tråkigt att vänta tills sista stund. Du e duktig med att städa putsa fönster, du får gärna ta mina med. Skor inte illa o högklackat.Ha det o många kramizar

  2. hassedotter
    Nov 30, 2009 @ 16:53:07

    Men usch, vad jag har ont i armarna idag efter allt gnoande!
    Vi får väl se om jag kan dansa i mina nya skor, annars vet jag inte vad jag ska ha dom till…
    Kram på dig!

  3. RuneLasse
    Dec 02, 2009 @ 16:04:07

    Hejsan!
    Fin blogg du har. Det är med stort intresse jag läser om dina med och motgångar. Man hoppas alltid på en ljusning din tillvaro.
    En undring. Var håller Din gubbe hus?
    Har inte hört av honom på några dagar.
    Ingen datorkrasch hoppas jag.

    Ha de gott, må adventljusen lysa upp Din stig.

  4. hassedotter
    Dec 02, 2009 @ 17:23:59

    Hej RuneLasse!
    Varmt välkommen och kul att du äntligen har kommenterat min blogg!
    Vad min gubbe sysslar med är inte alltid så lätt att veta, men nån datorkrach har jag i alla fall inte hört talas om. Jag ska ge honom en spark nånstans så han hör av sig till dig…
    Ha det bra!

Kommentera

