Jobbat

Jag har faktiskt jobbat idag och jag kan ju säga att jag är glad för att jag har de arbetskamrater som jag har. Utan dem och deras vänlighet hade jag nog inte orkat vara kvar hela dagen. Wicke är också värd en stor puss för att han kom och la armen om mig när jag kom i morse och sa: Tack för att du kom. Sånt värmer!

Jag ska nog bli människa igen.

Ha det bra, vi hörs!

8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Christel
    Nov 05, 2009 @ 20:36:30

    Det är bra att du står på dig och jag är alldeles övertygad om att du kommer igen. Känner jag dig rätt så kommer du nog att se till att det händer något som förbättrar situationen i längden. (Har varit på kurs i Stockholm i 2 dagar och har därför inte kunnat läsa om vad som hänt förrän nu.)

    Klart du kommer att ”bli människa igen”, det har du varit hela tiden, oavsett hur du mått/mår.

  2. hassedotter
    Nov 05, 2009 @ 20:48:34

    Jodå, jag ger mig ju inte så lätt som du vet, så jag kommer definitivt igen, men vissa personalledare har lite att se fram emot, det lovar jag! Det är ju inte bara jag som har blivit ”utsatt” på jobbet den senaste tiden, så nåt måste hända.

    Kurs låter kul, vad har du nu blivit utbildad i?
    Ha det bra, vi hörs!
    Kram, syrran!

  3. git
    Nov 05, 2009 @ 20:50:47

    det går lika bra i morron ,jag vet att du klarar det jätte bra tänker på dig hella dagen krammmmm

  4. hassedotter
    Nov 05, 2009 @ 21:58:00

    Jodå, jag klarar mig nog.
    Ha nu en riktigt skön semester och se till att njuta ordentligt!
    Kram

  5. litbo
    Nov 06, 2009 @ 09:43:22

    Hej Gumman klart du klarar dej.Synd att jag e så långt bort annars skulle jag krama dej ,men det får du ha till godo när vi träffs.Vet ej men ska vi skaka dom darriga i helgen,fast har dålig koll här uppe om där är nåt ,men det har du många varma kramar I miss you so long kramiz

  6. hassedotter
    Nov 06, 2009 @ 16:56:32

    Såvitt jag vet så är det ingen dans nånstans den här helgen.
    Jag har många kramar tillgodo nu minsann!
    Saknar dig med, kram på dig!

  7. Christel
    Nov 06, 2009 @ 21:22:44

    Vad jag varit på kurs i? Det var en kurs för receptionister och telefonister i kundbemötande och hur man hanterar ”besvärliga” människor, dvs de som klagar eller är arga/upprörda över något. Dessutom var det föreläsning om ergonomi och röstvård och lite annat. Ett väldigt blandat innehåll och mycket givande. En del visste jag redan, men jag fick med mig en hel del bra tips. Föreläsarna var jättebra och inspirerande.

    Jag hoppas verkligen att de tar tag i problemet på ditt jobb, och att det blir bättre i framtiden.

    Kram från syrran!

  8. hassedotter
    Nov 06, 2009 @ 21:59:11

    Jag ska ha ett möte med min personalledare nästa vecka för att gå igenom vad som hände och sen kommer jag att driva ärendet vidare. Jag anser att kränkningar inte får förekomma mellan chef och arbetare eller överhuvudtaget.
    Kursen låter som en bra kurs, fler receptionister skulle kanske gå den…
    Kram på dig, Syster Yster!

Kommentera

