Nu är jag förbannad!

När man jobbar på Samhall så har man någon form av arbetshandikapp och det har naturligtvis även jag. Såvitt jag vet så har dock inte personalledarna där några handikapp, det är i alla fall inte därför de jobbar just på Samhall. Men borde då inte en PL ha ett någorlunda stabilt humör och inte flyga i taket hur som helst?

Jag hade vissa meningsskiljaktigheter med en arbetskamrat idag och helt plötsligt dyker en personalledare upp och börjar lägga sig i utan att veta vad det handlar om. Efter ett tag tröttnar jag på PL i fråga och säger till henne att jag tycker att hon kan gå. Då blir hon skitförbannad och säger till mig att jag inte har rätt att tilltala henne i ”den tonen” för hon är faktiskt personalledare! Som om jag skulle vara lägre stående än henne för att hon är PL. Bullshit! Jag visste inte att jag måste ha respekt , eller vad det nu ska kallas, för henne för att hon är PL. Jag anser att hon ska ha samma respekt för mig som jag för henne. Jag talade därför om för henne att jag inte precis gillade hennes ton heller, vilket hon ju inte kunde förstå…

När sedan nämda arbetskamrat dessutom fortsatte att älta samma sak i evigheter, även efter att jag hade bett om ursäkt ett antal gånger (eftersom hon tyckte att jag hade svarat henne otrevligt), så fick jag nog och blev rejält förbannad! Tyvärr så gråter jag när jag blir arg, så ni kan ju räkna ut vad som hände. Japp, jag satt och tjöt så klart.

Nåja, det jag verkligen är förbannad på är att vissa PL hela tiden tycker att vi ska ta hänsyn till våra arbetskamrater (vilket jag kan hålla med om, om jag får samma hänsyn tillbaka), men tydligen så behöver inte vissa PL ta någon hänsyn till andra, i alla fall så behöver de inte tygla sitt humör. Dessutom trodde jag att alla är lika värda, men jag har tydligen fel för PL är tydligen  någon sorts överhet…

Jag anser att respekt är något man förtjänar, inte något som beror på vilken ställning man har på jobbet eller vilken lön man har…

Vi hörs!

9 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Magnus
    Nov 03, 2009 @ 18:40:42

    Det är rätt gumman! Ge dom bara! dom ska inte tro att dom är bättre än du bara för att dom är personalledare.
    Kramiz från din lilla ”knuda” :-))

  2. git
    Nov 03, 2009 @ 18:46:33

    det var det bästa jag har läst på länge många kramar på dig vi ses i morron

  3. hassedotter
    Nov 03, 2009 @ 19:15:04

    Tack ska du ha, gumman!

  4. hassedotter
    Nov 03, 2009 @ 19:15:54

    Puss på dig, min lilla ”knuda”!

  5. catta
    Nov 03, 2009 @ 20:50:40

    förstår dej, det är inte första gången det händer…tyvärr

  6. hassedotter
    Nov 03, 2009 @ 20:58:21

    Nej, tyvärr inte, men förhoppningsvis den sista (inte för att jag egentligen tror det…)

  7. Trackback: » Snack med min personalledare Monica
  8. eva
    Nov 20, 2011 @ 11:08:13

    bra skrivet, o jag håller med dig till 200% kram

  9. hassedotter
    Nov 20, 2011 @ 11:31:56

    Tack och kram!

Kommentera

