Vävdagar

Idag har jag och mamma varit i Glimåkra på Vävdagarna. Det är en massa företag som har med garn, vävar, vävstolar och diverse textilier att göra som ställer ut och säljer en massa prylar. Och jag kan ju säga som så att det är ju tur att man inte håller på med att väva för det är SVINDYRT med garn och tillbehör till det! Mamma köpte lite smått och gott och hon lyckades nog göra av med cirka 1500 spänn på nolltid.

Jag är ju intresserad av det mesta som har med textil att göra, så det var kul att komma dit i alla fall. För dom som inte vet det så har jag jobbat som textillärare och textillärarassistent i sammanlagt 2 år ungefär och jag har ingen utbildning alls på det området, bara ett stort intresse och genom mitt intresse har jag lärt mig mycket. Och tydligen ansåg textillärarna jag jobbade tillsammans med att jag kunde tillräckligt mycket för att kunna vikariera för dom när det behövdes. Jag var faktiskt vikarie i ca ett halvår ena gången. Nog med skrytande för den här gången…

Ha det bra, vi hörs!

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. litbo
    Okt 25, 2009 @ 10:19:58

    Va kul att du haft en trevlig dag med din mamma man ska vara rädda om varann håller med om att inom textilområdet är det dyrt kramizar

Kommentera

