Fixat datorerna

Nu har jag en mycket bättre dator än jag hade igår, jag har nämligen matat min dator med lite mer RAM-minne, närmare bestämt med 1 Gb. Nu har jag 1280 Mb i RAM-minne jämfört med 256 Mb i morse, så visst sjutton känns det som om jag har en ny dator!

Jag har dessutom fixat gubbens dator. Japp, jag är ett tekniskt snille! Nåja, skämt åsido, jag har installerat ett nytt nätaggregat i gubbens dator så nu slipper han min gamla häck med Win 98 i och kan ha sin egen kära Vistadator. Gissa om han är nöjd! Och jag får väl tillägga att om det hade varit något annat fel på hans dator och den inte hade funkat när nätagget var bytt så hade både jag och gubben förmodligen gråtit en skvätt. Men som tur var så hade jag rätt i att det var nätagget som det var fel på.

Nä, nu ska jag gå och lägga mig i ett varmt bad och sen sätta mig framför dumburken och glo en stund. Imorgon ska jag och mamma till Glimåkra på Vävdagarna där. Ska bli kul!

Ha det bra, vi hörs!

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. litbo
    Okt 23, 2009 @ 19:35:35

    Hej Gumman
    De e ju det jag alltid sagt vi tjejer fixar det mesta och vi är även tekniska ”en bra tjej reder sig själv” eller hur haha kramiz

  2. hassedotter
    Okt 23, 2009 @ 21:13:22

    Ja, och om gubben skulle ha gjort det så hade det inte blivit så bra… Eller rättare sagt DÅ hade vi fått köpa ny dator förmodligen, för han hade väl slängt ut den genom fönstret eller nåt.
    Kram på dig!

  3. Monicas gubbe
    Okt 23, 2009 @ 21:22:53

    Haha! Jovisst är du händig med händerna min lilla godbit men en bra karl reder sig själv. Fast inte jag med elektronik. Det är inte min grej faktiskt så du ska ha tack för att du finns i mitt liv och inte bara med hjälpen med datorn utan 100 andra saker som jag INTE tänker ta upp här.
    Kram på sig du är mej väldigt kär!

Kommentera

