Slut på turen

Nu har nog turen tagit slut för den här gången. I alla fall gubbens…

Igår kväll gick gubbens dator åt helvete…

Gissa vem som har min gamla dator nu. Nä, inte jag, utan min kära gubbe.

Hela kvällen luktade det bränt från hans dator och en halvtimme innan vi skulle gå och lägga oss så la den bara av helt plötsligt. Jag sa till honom att plocka bort processorn och lukta på den så fort som möjligt. Anledningen var att om den luktade bränt så hade det varit processorn som hade gått åt helvete, men den luktade ingenting så vi kom överens om att det troligen var nätaggregatet som hade pajat. Nu återstår det bara att köpa ett nytt nätagg och installera det och hålla tummarna för att det kommer att fungera sen. Gör det inte det, så vete fan vad vi gör! Då blir det väl gubben som får en ny dator istället…

Nåja, nu får han nöja sig med min gamla häck med Windows 98 i tills vi kan köpa nytt nätagg. (Haha!) Livet är hårt och orättvist!

Jag har i alla fall haft en riktigt skön helg nere hos mamma. Jag har inte gjort ett skapandes dugg! Gött! Har bara sovit, ätit och läst i stort sett. Jo, jag och mamma har planerat vår kommande solsemester också. Vi kom överens om Mallorca och ett hotell som ligger nästan ända nere på stranden. Det såg riktigt mysigt ut. Så nu är det hög tid för mig att börja spara till resan.

hotelcomodoro1

Så här ser hotellet ut! Inte helt fel, eller hur?

Ha det bra, vi hörs!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. litbo
    Okt 14, 2009 @ 21:30:24

    Hej gumman
    Taskigt läge för din gubbe, men det är sånt som kan hända. Jag förstår att den luktade bränt den vilar ju aldrig. Ohhh vilket fint hotell. Jag vill oxå åka med, ser mysigt ut. Vi kunde ju dansa där nere med ju haha. Sitter just i denna stund på hotell i st-holm, o de bara snurrar i pannan av all info ang organisationen. Jaja de e samhall de. Vi syns på fre saknar dej kramizar.

  2. hassedotter
    Okt 15, 2009 @ 18:06:10

    Hej vännen!
    JAA! Du får gärna följa med oss. Det hade varit skitkul!
    Saknar dig, det var ett tag sen sist nu.
    Kram!

Kommentera

