Mera fynd

Alltså, jag känner på mig att någon snart kommer att bli lite sur på mig för jag har nog haft oskäligt mycket tur just nu, men det är ju inte bara jag som har haft lite tur utan även min gubbe. I alla fall när det gäller att få tag i billiga prylar…

Min gubbe skulle köpa en ny skärm till sin dator av en jobbarkompis nu i veckan och det slutade med en hel dator för 500 spänn! Och det är inte någon skitdator heller, utan en dator som är fullt fungerande och dessutom betydligt bättre än min gamla, så nu har jag en ”ny” dator! Fördelen är att det är XP på den istället för 98:an som jag hade innan och det gör att jag kan använda fler program till den. Vissa hemsidor vill ju att man ska uppdatera sin webbläsare om man bara har IE6 och om man har Win 98 så går inte det. Nu är jag riktigt modern och använder minsann IE7! Framför allt så är det snabbare att ta sig in på min blogg och det är ju knappast någon nackdel!

Nåja, även gubben är nöjd, han har ju äntligen fått en plattskärm till sin dator.

När man läser detta så kan man ju tro att vi har levt i någon sorts stenålder när det gäller tekniska prylar och, ja, det kan nog stämma… Vi har faktiskt fortfarande VHS och tjockteve, så lite bakom är vi kanske. Nåja, lite har vi ju uppdaterat oss nu och vi har faktiskt DVD-spelare och Mp3-spelare också, så lite hopp om oss finns det säkert.

Jag har ju snackat om att köpa mig en ny dator, men det får nog vara nu. Förhoppningsvis så funkar den här datorn som den ska ett bra tag framöver och då finns det ju ingen anledning till att köpa en ny.

I morgon ska jag åka hem till mamsen och vara där över helgen. Kan vara skönt att komma hemifrån lite…

Ha det bra, vi hörs!

Kommentera

