Helgen som varit

Jaha, då var det visst måndag igen. Jag tycker dagarna bara flyger förbi, jag hinner snart inte med!

Så, hur har då helgen varit? Jodå, tackar som frågar, helt okej. I lördags var jag och gubben på secondhandturné i Broby och lyckdes hitta lite fynd minsann. Först hittade vi en tavla till gästrummet (vi har letat efter en sen vi möblerade om), sen gick vi vidare till nästa secondhandbutik och lyckades hitta varsin höst/vinterjacka för futtiga 50 kronor styck! Inte helt fel! När vi gick därifrån så hittade jag dessutom en femtiolapp, så vi fick ju i princip jackorna för 25 kronor styck. DET kallar jag att fynda!

I lördags kväll var jag och Pia ute och dansade i Valje. Det var Tonix som spelade, men det var väldigt lite folk där. Fast jag dansade rätt mycket ändå och har fortfarande ont i höfterna från det. Det var ett jävla busväder när vi åkte dit, blåste och regnade som bara den, men det hade lugnat ner sig ganska bra tills vi åkte hem igen.

Det har ju tydligen varit storm i skåne nu igen, men jag har inte märkt så mycket av det den här gången heller. Stormen Gudrun och sen Per passerade mig ganska obemärkt också. Jag kanske inte har nån koll, men båda dom stormarna kändes som att javisst, det blåser ju rätt bra, men vaddå storm? Märkte ju sen att det hade blåst lite mer än bara rätt bra…

Igår lånade jag och gubben bilen av min jobbarkompis/granne och åkte in till stan och storhandlade. Den här gången klarade vi det utan missöde… Nu behöver vi nog inte handla på evigheter, för det är knöfullt i frysen och skafferiet nu. Det är en skön känsla att kunna handla allt man behöver och dessutom ha pengar över.

Ja, det var min helg det.

I morgon är det utbildningsmässa i stan. Det är alla gymnasieklasserna som presenterar sig för niorna, det är ju dags för dom att välja nu. Jag ska också var där och representera en del av IF Metalls ungdomskommité. Vi ska vara där och berätta lite om vad facket är och vad vi gör. Ska bli kul!

Ha det bra, vi hörs!

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. litbo
    Okt 05, 2009 @ 19:56:54

    Hej gumman
    Vilken trevlig och lyckad helg du haft både gjort fynd hittat och roat dej kul det behövs ibland stormen ja den märkte vi lite av ju känndes i bilen önskar dej lycka till med ungdomsjobbet på yllan
    kramizar litbo

Kommentera

