Senil

Litbo brukar ju skriva i sina kommentarer att hon är lite senil, men jag börjar undra om det är smittsamt?

Igår skrev jag ju att jag nog inte hade nåt särkilt att skriva om, men det klart att jag hade! Jag och mamsen var faktiskt i Ullared och shoppade i helgen. Kanske inte världens jippo, men det är ju nåt man inte gör varannan dag precis. Jag kom i alla fall fram till att jag aldrig skulle klara av att jobba på Ge-Kås. Jag hade fått nippran efter cirka en kvart! Folk överallt som banne mig aldrig i livet skulle kunna tänka sig att flytta sig när den stackars personalen ska kryssa sig fram mellan vagnar och folk för att plocka fram fler varor till den köptokiga massan.  Folk är inte riktigt kloka! De beter sig som om himlen skulle trilla ner om man inte får tag i just DET fyndet. De sliter och drar och knuffas och trängs. Skit i om en liten unge råkar stå i vägen för din vagn när man ska fram, för fram ska man minsann! Huva! Nä, jag kan överleva även om jag slipper trängas med folk i Ullared de närmaste åren.

Men jag ska inte bara vara gnällig, man kan ju faktiskt hitta en del bra och billiga prylar där (även utan att gå över lik). Jag köpte lite julgrejor och (detta är klassiskt) sockar både till gubben och mig själv. Hittade en riktigt mysig och snygg kofta till mig någorlunda billigt. Sen blev det lite kökshanddukar, för dom jag hade började bli ganska solkiga och ljusmanschetter till kökslampan. Ja, det var nog det hela.

Ha det bra, vi hörs!

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. litbo
    Sep 30, 2009 @ 22:47:31

    Hej gumman
    Ja Ullared det är ett ställe för sig själv har man inte sett tossiga o snurriga människor innan så ska man titta där jag har varit där 4gånger sammanlagt i mitt liv o ja e nöjd med det lika glad var gång jag kommit hel hem fast fynd kan man ju göra
    kramizar litbo

Kommentera

