Ord

Det finns vissa ord som kan reta gallfeber på mig och ett av dem är ”vinnarskalle”. Satt och slötittade på repriser av Superstars på trean och Renée Nyberg måste verkligen älska ordet, för hon använder det HELA tiden! Dessutom använder hon det som ett adjektiv när ordet är ett substantiv. Hon sa ett par gånger att hon/han är en riktig vinnarskalle. Intelligent! Jag har liksom för mig att vinnarskalle betyder vinnarinstinkt och hur kan man vara det? Man kan däremot ha en vinnarskalle, eller vinnarinstinkt då. Men jag har alltid tyckt att Renée verkar vara lite korkad och hon har ju knappast visat motsatsen… Och jag fattar faktiskt inte vad hon gör i ett sportprogram heller.

Frågan är väl varför man använder ord som man inte kan betydelsen på, man framstår ju som ganska dum om man uttalar sig utan att veta vad man egentligen säger. Tycker jag i alla fall..

Nåja, jag kommer säkert att hitta fler saker som retar mig och förhoppningsvis kommer jag ihåg vilka när jag sätter mig och ska skriva här. Det händer lite då och då att jag och gubben snackar om nåt och han säger att jag borde skriva om just det vi snackar om i bloggen, men för det mesta har jag glömt vad det var jag skulle skriva om när jag väl sätter mig här. Det är ganska ofta som nåt annat kommer emellan…

Ha det bra, vi hörs!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. litbo
    Sep 22, 2009 @ 15:18:00

    Hej gumman
    Det ska du ha klart för dig JAG HAR röstat. De e bara ett måste, tänk vilken skön känsla det är. Att få stå i en hörna och få fundera vem blir den lycklige vinnaren, till min röst mmmm ja njuter. Min lilla dottra var även med och röstade, för första gången. Hon tyckte det var en upplevelse, fast det förstår jag inte riktigt. kramiz

  2. hassedotter
    Sep 22, 2009 @ 17:21:18

    Att DU skulle rösta har jag inte tvivlat på, men just kyrkovalet känns väldigt avlägset för mig. Kram!

Kommentera

