Drömjobb

Idag satt jag och Git och slöbläddrade i en Platsjournalen på jobbet och helt plötsligt ser jag en annons som beskriver ett drömjobb enligt mitt tycke. Det är högskolan i Kristianstad som söker en receptionist/växeltelefonist med diverse andra uppgifter vid sidan om. Det är ju EXAKT ett sånt jobb som jag vill ha! Telefonjobb plus personlig kontakt med folk plus lite kontorsgöromål, kan det bli bättre än så? Skulle inte tro det! Sen satt vi en stund senare och bläddrade lite till i den där Platsjournalen och jag hittade ett jobb till som kan vara riktigt intressant också. Det jobbet finns DESSUTOM här i Broby och det vore ju kanon om jag kunde få ett jobb här i byn. Jag har därför suttit halva kvällen och uppdaterat mitt CV så jag kan skicka in en ansökan. Har skrivit ett personligt brev till det ena jobbet, men nu orkar jag inte skriva ett till så det får vara tills i morgon.

Jag var inne och snackade med en av våra personalledare om dom här jobben och eventuellt så går det att fixa så att jag får ett par veckors praktik på nåt av ställena. Det hade ju varit skitbra, för då har ju både arbetsgivaren och jag chans att se om jag är lämplig på det jobbet.

Det bästa av allt är att jag blev riktigt upplyft på nåt sätt av att hitta TVÅ bra jobb i Platsjournalen, framför allt som det faktiskt har varit riktigt tunt med den typen av jobb ett bra tag nu. Det känns liksom som om det finns en chans i alla fall att hitta det där drömjobbet nu och så har det inte känts på ett bra tag. Så det kanske inte är så konstigt att jag är riktigt positiv i dag trots att jag är riktigt hes och inte kan göra det jobbet som jag skulle börjat med den här veckan. Jag skulle nämligen gjort ett litet specialjobb som innebär att jag sitter och pratar i telefon mer eller mindre hela dagarna, men jag tror att det får vara med det tills nästa vecka, med tanke på min risiga röst…

Ha det bra, vi hörs!

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Christel
    Sep 15, 2009 @ 22:17:05

    Kul att du hittat några jobb som är värda att söka!

    Jag håller tummarna för att du får något av dem.

  2. litbo
    Sep 15, 2009 @ 22:58:21

    Hej gumman va glad jag blir när jag läser sånt önskar dej bara lycka till vi syns på fredag kramiz

  3. hassedotter
    Sep 16, 2009 @ 06:40:14

    Tack! Det lär ju vara ganska många som söker dom här jobben, så det gäller nog att hålla tummarna ordentligt!

Kommentera

