Svininfluensan

Alltså, nu börjar jag bli ganska trött på hysterin om svininfluensan. Läste en artikel i Aftonbladet om var svininfluensan finns i ett vanligt hem. Men läser man artikeln så står det faktiskt inte att det är svininfluensavirus som man har hittat på diverse platser i hemmet, det står bara VIRUS! Självklart finns det virus på en telefon om en sjuk person har använt den och självklart finns det virus lite varstans om någon smittad person har varit där och vem som helst fattar väl att man ska vara noga med att tvätta händerna när man har varit i närheten av potentiell smitta, MEN nu börjar det att gå till överdrift!

Jag VET att jag inte har någon svininfluensasmitta på min telefon eller dator eftersom det bara är jag som använder dessa ting i vår lägenhet. Jag VET dessutom att jag inte har svininfluensasmitta på min fjärrkontroll eftersom jag VET att de två personerna i detta hemmet är fullt friska från nån svininfluensa och DESSUTOM är vi kapabla till att tvätta våra händer!

Saken är att det var ett helvetes tjat om fågelinfluensan för ett par år sen och inte lyckades särkilt många få den såvitt jag vet… Varför ska man då skrämma skiten ur folk med den här influensan när ingen tycks veta nåt egentligen. Visst, jag lär väl bli vaccinerad som de flesta andra, men vem vet om det kommer att bli INNAN influensan slår till. Och eftersom jag inte har haft nån influensa alls sen 1975 så tror jag inte att jag kommer att få den här heller.

Kanske är jag väl optimistisk, men den som lever får se…

Håll er friska, vi hörs!

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. litbo
    Sep 09, 2009 @ 21:15:14

    Hej gumman hur är det
    Jag läste ditt inlägg och jag fick mej ett gott skratt o det behövde jag var jobbigt i göteborg saknar dej kramiz

  2. hassedotter
    Sep 10, 2009 @ 17:17:07

    Allt är bra med mig. Dig med? Du har inte glömt dansen i morgon väl? Kram, gumman!

  3. Magnus
    Sep 10, 2009 @ 18:47:33

    Du behöver inte vara orolig lilla gumman för svininfluensan biter inte på svin :-))). Skämt åsido. Keep up the good work. Detta sköter du bäst.

  4. hassedotter
    Sep 10, 2009 @ 19:35:43

    Då är det ingen risk för dig heller… Puss!

Kommentera

