Lördagsnöje

Idag har jag varit på höstens stora begivenhet i Broby, nämligen höstmarknad! Det var inte så mycket folk för det regnade mest hela tiden, men det är bara skönt att slippa trängas med folk. Det är mest en massa skit på de flesta marknader, men jag köpte ett par innetofflor i ull, så nu behöver jag inte frysa om fötterna i höst och vinter i alla fall. Mamma var också med och hon handlade desto mer, lite kläder, bröd och gräddbullar bland annat. Vi fick en låda gräddbullar av henne, så vi behövde inte köpa det själva. Inte så dumt! Vi var på en secondhandbutik också en sväng och jag hittade ett fruktfat i trä för 20 spänn. Secondhand är skitbra, är man van vid att vända på slantarna så lär man sig att ta tillvara på andras bortvalda prylar. Genom åren har jag köpt hur mycket som helst på olika secondhandbutiker. Jag har köpt möbler, kläder, skor, husgeråd, böcker och filmer. Snacka om att jag har tjänat pengar…

Ha det bra, vi hörs!

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. litbo
    Sep 06, 2009 @ 00:42:06

    hej gumman
    tråkigt att det regnade men som sagt skönt att inte trängas och Secondhand är toppen man gör många fynd kramiz

Kommentera

