En ny kvinna

Det är inte klokt vad lite som behövs för att man ska känna sig som en ny kvinna! Jag har varit och klippt mig idag och det känns väldigt bra. Trivs redan med min nya frisyr och det är ju ett bra betyg, för det brukar minsann ta ett tag för att vänja sig vid sin nya spegelbild. Så mer än en klippning behövs alltså inte för att bli lite förnyad. Nu är det ju bara resten kvar att göra om… Fast jag har väl egentligen inte så mycket som jag vill förändra, visst ett par kilo skulle jag gott kunna bli av med, men det krävs ju en viss ansträngning då och det är bara att konstatera att jag är en lat jävel… Men för min hälsas skull så måste jag ta tag i mitt liv och bli lite mera aktiv. För er som inte vet det så har jag diabetes (typ 1) sedan 25 år tillbaka och just nu så ligger inte mina värden så jättebra. Värdena är inte asdåliga men dom kan bli bättre och det som jag behöver göra framför allt är att röra på mig, för då sjunker mitt blodsocker, jag går ner i vikt och blodtrycket och kolesterolet blir bättre. Allt hänger ju ihop.

Nåja, jag har i alla fall gjort någonting väldigt bra för min hälsa: Jag slutade röka för elva månader sen och har inte haft en tanke på att börja igen. Det är något jag är riktigt stolt över! Trodde aldrig att det skulle vara möjligt och framför allt trodde jag aldrig att det kunde vara så LÄTT att sluta röka! Att man kunde hålla på med den skiten fattar jag inte i nuläget…

Nä, det var allt för idag.

Ha det bra, vi hörs!

Kommentera

