Lördag

Jaha, då var det helg igen. Det är inte klokt vad veckorna går fort, man hinner knappt börja jobba på måndag morgon förrän det är fredag eftermiddag igen. Synd bara att helgen går ännu fortare…

Sitter just nu och väntar på att gubben ska asa sig upp ur sängen, men det lär väl dröja med tanke på hans ölkonsumtion igår. Han blir säkert sur när han läser detta men det ger jag blanka fan i! Det är så här att vi har haft en hel del livliga diskussioner om hans öldrickande på fredagar tidigare och jag mitt dumma nöt trodde att han hade skärpt till sig vid det här laget, men inte då. Igår var vi tillbaka på ruta ett igen: han dricker sina öl, sitter vid datorn i sin egen lilla värld med hörlurar på skallen och tror tydligen att han är ensam i lägenheten, för han tycker att det är helt okej att sitta och sjunga(!) till musiken i lurarna trots att jag sitter en och en halv meter ifrån honom och tittar på tv. KUL! (inte)

Jag skiter väl i om han dricker sina öl, grejen är när han liksom försvinner in i sig själv och ingen annan existerar i hans värld. Han har inte en aning om att jag finns då och det känns inte sådär upplyftande precis… Det enda som existerar då är ölen och datorn.

Det jag inte kan fatta är att man kan vara så jävla kall mot sin egen fru! Som ni läste i förra inlägget så påstår han ju att han älskar mig, men hur kan han då glömma bort att jag finns för en kväll? Det är precis som om han förflyttas tio, femton år tillbaka i tiden då jag ju faktiskt inte fanns i hans liv. Helsjukt!

Vi hörs!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. din rara gube
    Aug 22, 2009 @ 20:36:39

    Hej älskling!
    Det var hårda ord minsann. Vad vill du jag ska göra då förutom att dra ner på biran då? Jag har sagt att jag älskar dig och det menar jag.Det är väl ingen som är felfri men visst är biran min akilleshäl det vet jag om. Jag kan inte lova nåt men jag ska försöka skärpa mig. Detta har du hört till leda snart det vet jag men jag kan inte säga annat än jag ska försöka. Vi funkar ju bra tillsammans och ingen av oss vill lämna den andre så till slut så får det väl bli…Jag älskar dig snuttan!

  2. hassedotter
    Aug 22, 2009 @ 20:41:27

    Du vet att jag älskar dig också! Tack för ett väl genomtänkt svar.

Kommentera

