Livet i allmänhet

Igår hade jag en riktig skitdag på jobbet. Jag framförde vissa klagomål om vissa av mina arbetskamraters sätt och ingen lyssnade. Svaren på mina klagomål var följande: ”du ska veta att det är noterat” och ”det är inte min bit”. Jag blev faktiskt helt knäckt och bröt ihop i en bölande hög, för det var liksom droppen. Jag stortjöt i ca en timme och gick sen hem. Man pallar inte hur mycket som helst. Jag vill inte påstå att vi har ENORMA problem på jobbet, men många små grejer blir lätt till nåt stort och när folk inte tar tag i problemen så blir det ju bara värre. Jag har dessutom varit ganska sliten sen innan semestern och har troligen inte vilat ut ordenligt trots fyra veckor av inaktivitet. Ens toleransnivå sänks ganska rejält då…

Jag tycker att det är riktigt ynkligt att TRE personalledare såg mig och inte en enda frågade hur det var fatt med mig! Ännu ynkligare är det att ingen av dom har frågat mig idag om jag är okej… Troligen blev dom lite chockade, jag brukar inte gråta på jobbet precis…

Men ett stort tack till alla mina gulliga jobbarkompisar och vänner som verkligen visade sig från sin bästa sida både igår och idag! Och till dig, Git, TACK för att du fanns där för mig igår och tog hand om mig! PUSS på dig! Livet blir trevligare när man har riktiga vänner på nära håll när nåt sånt händer.

Annars flyter det på som vanligt och imorgon ska jag på möte på IF Metalls avdelning hela dagen. Det är ungdomskommitén som har budgetmöte och det har jag aldrig varit med på innan, så det kan bli intressant.

Fick ett väldigt gulligt sms av min gubbe i morse. Så här stod det: ”Godmorgon älskling. Hoppas du får en bättre dag idag. Ge dom jävlarna bara! Puss och kram”. Gulligt av honom!

Ha det bra, vi hörs!

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. litbo
    Aug 19, 2009 @ 22:42:43

    Hej gumman
    Vad är det jag läser att du bröt ihop på jobbet det hade jag ingen aning om annars brukar folk vara kvicka på att info mej tråkigt att jag inte var där för dej jag är jätte ledsen för det och idag var jag inte där heller o imorn är du borta usch hoppas att vi syns på fredag saknar dej du ska få en stor kram när vi syns I miss you

  2. hassedotter
    Aug 20, 2009 @ 15:45:39

    Ja, djungeltelegrafen brukar ju gå varm…
    Du ska inte vara ledsen för att du inte var där, det är inte ditt fel. Vi ses på fredag istället och jag mår bra nu igen. Kram på dig gumman.

  3. din rara gube
    Aug 20, 2009 @ 19:09:11

    du är söt min pussgurka som nämner mig och mina rara sms här. Givetvis så älskar jag dig över allt annat och vill hjälpa dig när du har det svårt. Du är ju mitt allt och att du mår bra är ju ett av mina primära mål i livet tillsammans med dig. Jag älskar dig gränslöst min snutt.

  4. hassedotter
    Aug 20, 2009 @ 19:12:55

    Jag älskar dig väldigt mycket också! Puss och kram, älsklingsgubben!

  5. litbo
    Aug 20, 2009 @ 22:18:09

    vad ni är gulliga puss o kram på er bägge

Kommentera

