Goda nyheter!

Idag när jag kom hem så fick jag en hel hög med goda nyheter! Kanske lite överdrivet, men det kändes väldigt bra!

Först talade gubben om att hans chef hade kommit till honom på jobbet idag och sagt att dom hade fått brev ifrån Kronofogden om att dom inte skulle dra något mer av gubbens lön till Kronofogden, för hans skuld är betald. Gubben blev naturligtvis själaglad! För er som inte känner oss så kan jag berätta att både jag och gubben har kämpat med gamla skulder i många år och har väl trott att vi aldrig skulle bli skuldfria. Kronofogden har dragit cirka 5000 kronor i månaden från gubbens lön. Hemma i brevlådan låg dessutom två brev från just Kronofogden, ett till gubben och ett till mig. Hans bekräftade vad hans chef hade sagt, han är skuldfri och det skall inte dras något mer på hans lön. I mitt brev stod det att jag bara har 2300 kronor kvar att betala och i normala fall så drar Kronofogden 4000 kronor på min lön varje månad, så jag kommer att få 1700 kronor mer i lön denna månaden och sen är jag också skuldfri!

Gubben är dessutom uppsagd från sitt jobb och ska väl egentligen sluta den siste augusti, men det verkar som om han får vara kvar. Han ska få besked nästa vecka och eftersom dom har så mycket att göra så ser det ju väldigt ljust ut för min gubbe.

Sen var jag lite på krigsstigen på jobbet idag och gick och frågade min personalledare (det heter så på Samhall, är det samma som nån sorts mellanchef som har personalansvar) om varför jag inte får nåt mångkunnighetstillägg. Mångkunnighetstillägg är nåt som finns på Samhall och man ska kunna få det om man lär sig nya arbetsuppgifter och det har jag gjort flera gånger, men jag har inte fått nåt tillägg. Hon skulle undersöka saken och sen ska vi diskutera det på mitt utvecklingssamtal som vi ska ha i september. Håll tummarna för att hon tycker att jag ska ha tillägget och för att jag får det.

Jag kan ju säga att det har varit en bra dag hittills idag!

Ha det bra, vi hörs!

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. litbo
    Aug 10, 2009 @ 22:15:09

    hej igen
    har du inte mångkunnighet ??? jag ska kolla lönekollen när jag kommer tebax är lite senil eller vi skulle kolla till höst kommer ej ihåg vad kul med det andra då är ni snart fria måste kännas skönt saknar dajjjjjjj kramiz

  2. hassedotter
    Aug 11, 2009 @ 17:33:47

    Nä, jag har inte det…
    Känns väldigt bra att snart vara skuldfri, faktiskt.
    Saknar dej med! När börjar du jobba?

  3. Christel
    Aug 15, 2009 @ 00:20:49

    Kul att era skulder snart är betalda, det är ni värda.

  4. hassedotter
    Aug 15, 2009 @ 16:56:45

    Tack!

  5. Trackback: » Utvecklingssamtal Monica
  6. Trackback: » Lön Monica

Kommentera

