Lite av varje

Usch, vad det är varmt! Klibbigt och äckligt är det, vet knappt var jag ska bli av… Jag vet att folk kommer att tro att jag är knäpp eller nåt nu, men jag längtar till hösten! Jo, ni läste rätt. Jag längtar till kalla nätter och friska morgnar. Tänk att få mysa in sig i en varm stickad tröja och raggsockar. Det bästa med hösten är att man inte MÅSTE göra en massa, man måste inte vara ute och ta vara på det fina vädret, som man förväntas göra på sommaren. På det viset har den här semestern varit perfekt, ingen höjer det minsta på ögonbrynen när man säger att man inte har gjort nåt. Lagom varmt, lite regnigt, det är bra det! Man kan sitta inne hela dagen och läsa utan att få dåligt samvete för att man inte gör nåt vettigt, som att bättra på sin solbränna… Jag har bara kopplat av och inte gjort nåt som jag inte har velat göra och därmed riktigt njutit av semestern!

Men nu är det olidligt, ca 28 grader varmt och fuktigt. Jag tror jag blir galen! Och det är ju inte svalt på nätterna heller och det är nog det värsta! Vakna och vara assvettig är ju inte vad jag tycker är mysigt i alla fall.

Jag har tjatat på min gubbe att han skulle lägga till en länk till min blogg på hans hemsida och nu har han gjort det så jag har lagt till en länk till hans hemsida. Gå gärna in och kolla på den. Han uppdaterar inte så ofta men jag ska tjata på honom att göra det oftare så blir det ju lite intressantare att kolla in den.

Det var nog allt för den här gången.

Ha det bra, vi hörs!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. litbo
    Aug 10, 2009 @ 12:38:09

    Hej gumman
    Håller med dig det var olidligt men så e det .Hösten ja den kan vara fin men inte rugget då blir det ajaj.Hoppas att allt e bra vi höres kramiz

  2. hassedotter
    Aug 10, 2009 @ 17:03:30

    Så sant. Det hade varit bäst om det bara var kyligt och fint med sol och hög luft, men va fan, vem har sagt att livet ska vara enkelt? Kram på dig gumman!

Kommentera

