Barn eller inte

En jobbarkompis och jag pratade om det här med att inte vilja ha barn idag. Hon har en dotter i 20-årsåldern som inte vill ha barn av olika skäl. Det som jag tycker är tragiskt i det hela är att hon känner en press på sig att skaffa barn från sin omvärld. Det är inte klokt! För det första så har hon många år på sig att bestämma sig och för det andra så kan man undra vem som har rätt att bestämma över henne att det börjar bli dags att skaffa barn. Jag vet hur hon känner sig, man får hela tiden höra att man är lite konstig om man som ung tjej säger att man inte ska ha några barn och man får hela tiden försvara sitt beslut, men jag hoppas för hennes skull att hon inte låter någon annan pressa henne till att skaffa barn om hon inte vill.

Jag ses fortfarande som en kuf för att jag har beslutat mig för att inte skaffa barn och det har till och med gått så långt att jag säger att jag inte kan få barn istället för att behöva bli utfrågad varje gång jag säger att jag inte vill ha barn. Det är visserligen sant att jag inte kan, men det beror på att jag har steriliserat mig och dessutom gjort det frivilligt!

Jag är väldigt trött på att andra försöker tala om för mig vad jag vill och inte vill just i den här frågan…

Vi hörs!

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. litbo
    Aug 06, 2009 @ 21:51:07

    Hej gumman
    Förlåt förlåt förlåt jag glömt dej på din dag den enda ursäkten är JAG ÄR SENIL men jag saknar daj
    Vilken fin sida du har jag gillar den
    Undrar om jag oxå hade klarat av att ha en blogg sida
    så senil som jag är MÅNGA VARMA KRAMIZAR

  2. litbo
    Aug 06, 2009 @ 21:52:15

    Förresten barn eller inte det bestämmer var och en tycker jag

  3. hassedotter
    Aug 07, 2009 @ 11:02:23

    Tack för ditt beröm! Jag vet att du är lite senil så jag tar inte illa upp… Du skulle säkert klara av att ha en blogg, det är bara att skriva om det som man vill få ur sig och du har väl en hel del tankar. JÄTTEKRAM!

  4. hassedotter
    Aug 07, 2009 @ 11:02:57

    Tycker jag med…

Kommentera

