Hur lat får man bli?

Ärligt talat, hur lat får man egentligen bli?

Satt nyss framför dumburken och tittade på en ganska tråkig film och gubben säger att det finns ju inget annat att titta på, så då får man ju glo på eländet. Helt sanslöst egentligen! Man sitter framför TV:n och tittar på nåt som man inte vill se bara för att man är för lat för att göra nåt annat. Snacka om sjukt! Man kunde ju gå ut på en promenad i den svala sommarkvällen istället, men icke!

Jag reste i alla fall på häcken för att skriva det här inlägget när tanken slog mig…

Men för det mesta är det nog så att man är så förbannat lat att man sitter och slötittar på en massa skitprogram istället för att aktivera sig en aning med nåt man tycker om att göra. Jag älskar ju att läsa, men 9  av 10 kvällar så sitter jag och glor på dumburken istället för att sätta mig och läsa en bra bok. Vrickat! Och man kan ju titta på en film på video (jag vet, helt ute men vadå?) eller dvd istället och se nåt man vill se istället, men till och med det är tydligen för mycket begärt. DET  är riktigt sjukt! Filmer har vi ju riktigt gott om här hemma… Men, det krävs ju att man reser sig ur fåtöljen och letar upp en bra film och det kräver ju energi… Ja, ni ser vartåt det lutar… Hur lat får man bli?

Ha det gött, vi hörs!

Kommentera

